דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב ומרכיביו 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 1771 פעמים ]

 

בישראל, אין אף בעל רכב שאינו בעל פוליסת ביטוח רכב מסוג אחד לפחות. אחד הדברים הראשונים אותם יש ללמוד לקראת בחינת התיאוריה ונכלל עם הידע הבסיסי שעל כל נהג לדעת הוא כי אין לעלות על הכביש ללא ביטוח חובה בתוקף. מרכיב ביטוח החובה כשמו כן הוא - חובה. מטרת רכיב החובה הוא לדאוג לכיסוי ביטוחי במקרה שבו נגרמו נזקי גוף לנהג, לנוסעים ברכבו או למעורבים בתאונת הדרכים אשר נמצאו מחוץ לרכב. הדרישה החוקית לקיומה של פוליסת ביטוח חובה מוצדקת והיא זו הדואגת להפחית את מימדי הנזק הנגרם לנפגעים בתאונות דרכים המתרחשות בכל יום בכבישי הארץ.

בתי המשפט בישראל בסיוע יחידת משטרת התנועה של משטרת ישראל עושים כל שבכוחם על מנת להילחם בתאונות הדרכים ולהביא את מספר הנפגעים בתאונות דרכים למינימום. כחלק מהמלחמה בתאונות הדרכים, מחמירים שופטי התעבורה עם הנהגים אשר נתפסו נוהגים ברכב ללא ביטוח חובה בתוקף וגוזרים עליהם עונשים כבדים הכוללים קנסות כספיים גבוהים ובמקרים מסוימים אף מאסר בפועל. השופטים מנסים לגרום לציבור הנהגים להבין כי נסיעה ברכב ללא ביטוח חובה יכולה להסתיים באסון. על ציבור הנוהגים ללא ביטוח חובה בתוקף לקחת בחשבון כי במקרה של מעורבות בתאונת דרכים הכוללת נפגעים, מוטלת לעתים אחריות פלילית ורשלנות פושעת על הנהג ללא הביטוח גם אם לא הוא האשם לתאונת הדרכים.

מלבד מרכיב ביטוח החובה, ביטוח רכב כולל גם מרכיב ביטוח צד ג'. אמנם אינו בגדר חובה אך רוב הנהגים בישראל מכלילים את מרכיב ביטוח צד ג' בפוליסת ביטוח הרכב שכן הוא מטרתו להגן על המבוטח מפני חובת תשלום עבור נזקי רכוש שנגרמו לגורמים מצד שלישי כתוצאה מתאונת דרכים כלשהי. כאן המקום לציין כי תקרת הכיסוי הביטוחי לצד ג' מוגבלת וגובהו משתנה בין חברות הביטוח השונות אך בכל מקרה סובב סביב כ-500 אלפי ש"ח, כך שכדאי לא להיזהר שלא לעשות תאונה עם פורשה.

ביטוח מקיף הוא המרכיב האחרון מבין המרכיבים של ביטוח רכב. כיסוי ביטוח מקיף אינו חובה והצורך בו משתנה מאדם לאדם. במידה ורוצה הנהג להיות בעל כיסוי ביטוחי במצב שבו הוא עצמו גרם לנזק לכלי הרכב שלו. מהסיבות הברורות, עלות מרכיב הביטוח המקיף הוא הגבוה ביותר מבין שלושת סוגי הביטוח השונים.

יש לציין כי בשונה מעלות מרכיב ביטוח החובה וביטוח צד ג' הסובבים סביב אותו המחיר בכל חברות הביטוח השונות, עלות הביטוח המקיף יכול לסטות בעשרות אחוזים בין חברות הביטוח השונות. בכל מקרה של רכישת פוליסת ביטוח רכב חדשה או במקרה של חידוש ביטוח רכב כדאי לברר את העלויות השונות בין חברות הביטוח השונות שכן הם אינם קבועים ומשתנים מעת לעת, מעונה לעונה.

 

ביטוחי רכב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב